Promocje szybko się kończą

10 sierpnia
12:44 2012

Wbrew wcześniejszym opiniom banki jednak przykładają wagę do kont bankowych, które są ponoć dla banków nieopłacalne. Tak przynajmniej swego czasu banki twierdziły. To tak jak z ubezpieczeniami oc o których firmy ubezpieczeniowe miały złą opinię twierdząc, że nie mają z nich żadnego biznesu. W obu przypadkach jest to bzdura i w obu przypadkach i banki i ubezpieczyciele zabiegają o klientów. W sytuacji banków wprost walczą ze sobą o klientów wymyślając przeróżne promocje, aby tylko ich pozyskać dla siebie. Nic więc dziwnego, że oferta bankowa jest bardzo bogata, szkoda tylko, że nie do końca prawdziwa. Na przykład banki reklamują darmowe konta bankowe co jest absolutna bzdurą, darmowych kont bankowych nigdy nie było i nie ma. Banki reklamują również duże dopłaty do kont, ale tylko jeżeli ktoś ma aktywne konto i wykonuje też wiele operacji za pośrednictwem kart kredytowych. Wtedy jednak koszty są o wiele wyższe niż dopłaty. Tak więc reklamowane konto z podwyżką to tak zwany ‘pic na wodę foto montaż”. Tak zresztą jak każda reklama bankowa, bowiem bankom chodzi o jak największą sprzedaż, o biznes a nie dobro klienta i sprzedaż dobrego produkty, a w tym przypadku chodzi o jak najlepsze konto bankowe. – Wiadomo, że banki jeżeli jeszcze w ogóle rywalizują ze sobą to tylko na konta bankowe i tylko w tej dziedzinie oferta jest jeszcze w miarę dobra. Wiadomo bowiem, że klientowi poszukującemu na tym rynku chodzi o jak najlepszy konto bankowe więc ma w czym wybierać. Wbrew pozorom nie jest to proste, bowiem promocje bankowe zazwyczaj szybko się kończą a klienci pozostają za takim a nie innym kontem bankowym. Dotyczy to zarówno kont oszczędnościowych jak i osobistych. Owszem bank oraz konta zawsze można zmienić, tylko kto da nam gwarancję, że nie na gorsze? Promocje są zawsze atrakcyjne tylko co po nich? – pyta jeden z właścicieli konta bankowego.